Kielipalveluja tarvitsevat
1. Mistä jätän tarjouspyynnön kielipalvelun tarjoajalle?
Etsi hakukriteereillä sopiva tulkki/kääntäjä/kielenopettaja. Ota tekijään yhteyttä ja jätä tarjouspyyntö. Lähetä palveluntarjoajalle tiedot itsestäsi ja tulkkaus/käännöstarpeestasi. Voit myös jättää tarjouspyyntösi ilmoituksena, jolloin se tavoittaa laajemman tekijäjoukon.
2. Miten rekisteröityä tarjouspyynnön, työpaikka- tai koulutusilmoituksen jättämistä varten?
Tarjouspyynnön tai ilmoituksen jättäjien tulee rekisteröityä palveluun. Tämä tapahtuu automaattisesti ilmoituksen jättämisen yhteydessä. Käyttäjätilin kautta pyyntöjen ja ilmoitusten hallinta on vaivatonta. Pääset tilin kautta tarvittaessa poistamaan, muokkaamaan tai uusimaan ilmoituksesi. Lue vinkit kääntäjän/tulkin rekrytointiin
3. Kun jätän tarjouspyynnön / ilmoituksen, sitoudunko johonkin?
Tarjouspyynnön jättäminen tai ilmoituksen tekeminen ei sido sinua mihinkään.
4. Miten pian jättämääni tarjouspyyntöön / ilmoitukseen vastataan?
Palvelussa mukana olevat kielipalvelujen tekijät vastaavat pyyntöihin ja ilmoituksiin mahdollisimman pian.
5. Miten voin jättää tarjouspyynnön samanaikaisesti usealle palveluntarjoajalle?
Paras tapa on jättää tarjouspyyntösi ilmoituksena (tarjouspyyntö-ilmoitus). Tällöin se menee tiedoksi kaikille palvelussa mukana oleville hakukriteerejä vastaaville tekijöille.
6. Miten tilaan kielipalvelun tekijältä?
Kun olet saanut mielestäsi sopivan tarjouksen, tilaa tulkkaus/käännös/kielenopetus suoraan palveluntarjoajalta vastaamalla saamaasi tarjoukseen. Tilaus tehdään tekijälle, ei Baabelialle. Baabelia ainoastaan tarjoaa alustan sopivan tekijän löytämiseksi.
7. Mitä Baabelian käyttö maksaa?
Tarjouspyynnön jättäminen on maksutonta. Työpaikka- ja koulutusilmoitukset maksavat voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Tehdystä kielipalvelutyöstä puolestaan maksat suoraan tekijälle.
8. Missä ovat kielipalvelujen tekijöiden hintatiedot?
Tulkkauksen/käännöksen/kielenopetuksen hinta on vain yksi tekijä monien joukossa. Kielpalvelun laadulla on myös paljon merkitystä. Saat mahdollisimman oikean arvion työn hinnasta suoraan kielipalvelun tekijältä.
9. Kuka vastaa kielipalvelujen tekijöiden työstä?
Baabelia on markkina- ja kohtaamispaikka ja näin se ei ole tulkkauksissa/käännöksissä/kielenopetuksissa osapuolena. Kielipalvelujen tekijät vastaavat itse tekemistään töistä eli jos sinulla on kysyttävää tähän liittyen, ole suoraan yhteydessä heihin. Lue lisää vastuukysymyksistä palvelun käyttö- ja sopimusehdoista.
10. Kohtasin teknisiä ongelmia Baabelian käytössä. Mistä saan apua?
Ota yhteyttä sivuston ylläpitäjään yhteydenottolomakkeemme kautta. Kirjallisessa muodossa kerrottu ongelmatilanne tulee dokumentoiduksi parhaiten ja sen myötä pystymme auttamaan sinua paremmin. Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian. Yhteydenottolomake
Kielipalvelujen tekijät
1. Miksi kannattaa liittyä Baabelian jäseneksi?
Baabelia tarjoaa suoran kontaktin tulkkeja, kääntäjiä ja kielenopettajia tarvitseviin tilaajiin. Tällöin välikäsiä ei ole eikä myöskään provisiopalkkioita. Näin palvelu parantaa kielipalvelujen tekijöiden ansaintamahdollisuuksia, kun palveluntarjoajilla on mahdollisuus vaikuttaa itse toimeksiantojen ehtoihin. Baabelia on loistava mahdollisuus freelance-kääntäjille.
Kokonaisuutena Baabelia kokoaa alalla töitä tekevät henkilöt yhteen paikkaan verkkoon markkina- ja kohtaamispaikaksi, josta kuluttajien on helppo etsiä tulkkeja ja kääntäjiä. Ole mukana edistämässä alan digitaalisen palvelualustan kehittymistä! Lue lisää hyödyistä
2. Kuka voi liittyä Baabelian jäseneksi?
Baabeliaan voivat liittyä kaikki kielipalvelun tekijät sekä kielipalvelutoimistot.
3. Mitkä ovat liittyjien käyttäjäroolit?
Kun kielipalvelun tekijä tai toimisto liittyy Baabeliaan, hän saa automaattisesti käyttäjäroolikseen ”kandidaatti/candidate”. Kielipalveluja tarvitsevat ilmoittajat puolestaan saavat automaattisesti roolikseen ”työnantaja/employer”. Palveluun sisään kirjautuneen tekijän ja ilmoittajan ohjausnäkymät ovat erilaisia. Sinulla ei siis voi olla näitä kahta roolia samaan aikaan. Mikäli tekijä haluaa itsekin jättää sivuston kautta ilmoituksia, on hänen ilmoituksen jättövaiheessa liittyttävä palveluun mukaan toisella sähköpostiosoitteella kuin mitä hän käytti tekijäksi liittymisen yhteydessä.
4. Mitä Baabelian käyttö maksaa kielipalvelujen tekijälle?
Rekisteröityminen ja perustoiminnot ovat 0 €. Katso kaikki hinnat. Valittavana on useita eri jäsenyyden tasovaihtoehtoja oman valinnan ja tarpeen mukaisesti. Toimeksiantoihin liittyen emme veloita provisiomaksuja.
5. Näkevätkö muut tekijät tarjouspyyntöön tekemäni tarjouksen tai työhakemukseni?
Eivät näe. Näin Baabelia ehkäisee työn alihinnoittelua, koska se ei ole kenenkään etu, ei asiakkaan eikä työntekijän.
6. Kuinka usein saan tarjouspyyntöjä/ilmoituksia?
Tarjouspyynnöt/ilmoitukset perustuvat asiakkaiden todellisiin tarpeisiin eli tarjouspyyntöjen määrä vaihtelee muun muassa kieliparista riippuen. Jotkut yleiset kieliparit ovat suosituimpia kuin toiset. Myös virallisille käännöksille on kysyntää.
7. Miten muutan/korjaan kielipalveluprofiilini tietoja?
Kun olet rekisteröitynyt palvelun käyttäjäksi, pääset muokkaamaan kaikkia tietojasi kirjautumalla sisään palveluun.
8. Olen jo rekisteröitynyt palveluun, mutta olen unohtanut salasanani. Mitä teen?
Ei hätää. Voit tilata uuden salasanan kirjautumissivun kautta. Tilaa uusi salasana ja toimi ohjeiden mukaan.
9. Miten irtisanon palvelun käytön?
-Käyttäjätilin Jatkuva tilaus -kohdasta voit keskeyttää jäsenyytesi ja Kielipalvelun hallintanäkymä -osiosta voit piilottaa kielipalveluprofiilisi. Tämä mahdollistaa tietosi palauttamisen myöhemmin. Halutettasi voit Jatkuva tilaus -kohdasta perua jäsenyytesi, jolloin jäsenyytesi päättyy kuluvan laskutusjakson loppuun.
-Jos kuitenkin haluat kaikki tietosi heti pois, ota yhteyttä Baabelian ylläpitäjään niin poistamme tietosi sivustolta. Kerro samalla irtisanomiseesi johtanut syy, jotta voimme kehittää palvelua parempaan suuntaan. Otathan huomioon, että kokonaan poistettuja tietoja ei voida enää myöhemmin palauttaa, vaikka liittyisit uudelleen mukaan palveluun.
10. En saa sähköpostia Baabelialta. Missä ongelma?
On mahdollista, että sähköposti menee joskus roskapostiin. Tarkista sähköpostilaatikkosi roskapostit ja roskapostisuodattimesi.
Baabelian serveri on huippunopea ja lähetämme sähköpostit nopeasti. Jos olet uudelleenohjannut sähköpostisi toiseen sähköpostilaatikkoosi, uudelleenohjaus saattaa hidastaa postin kulkua. Tällöin poista uudelleenohjauksesi.
11. Minulla on ideoita Baabelian kehittämiseen/yhteistyökumppanuuteen. Keneen otan yhteyttä?
Loistavaa! Hyviä ideoita ja yhteistyökumppanuuksia kaivataan aina. Ota yhteyttä: Yhteydenottolomake